קבר מר עוקבא

בית כנסת בצפת (Mar Ukva Tomb)

8.9

צפת, ישראל
( ? )

תמונות מקבר מר עוקבא

חוות דעת על קבר מר עוקבא

Lipa Weiss

28.11.2019

it's very hard to go over there it's like a 20-minute hike to climb up the Snow trails whatsoever we have to figure out a way it's very inspiring because very few people arrive there a year in a cave it's quite scoopy the view from the mouth is like massive panorama pictures are like

חיים בער פערל

06.08.2017

מר עוקבא - אמורא בבלי בן הדור הראשון, שימש כראש הגולה בימי שמואל אחר רב הונא קמא [איגרת ר' שרירא גאון]. זכותו יגן עלינו, אמן. דרכי הגעה אל ציונו: פונים בכביש 89 לכיוון עכברה. פונים לכיוון עכברה [כ-1.2 ק"מ מהכניסה המערבית-דרומית לצפת] ויורדים כ-1.6 ק"מ עד לפניה אחת לפני האחרונה שמאלה. פונים שמאלה וממשיכים כ-200 מטר עד המסגד. לפני המסגד פונים בירידה שמאלה ושוב שמאלה. ממשיכים כ-100 מטר ופונים ימינה בכביש אספלט. יורדים בו כ-200 מטר עד להצטלבות T וממשיכים בדרך העפר [סימון כחול-לבן] ימינה [דרומה] עוד כ-400 מטר עד למעיין [בתוך מבנה] שמימין לדרך. משם ממשיכים עוד כ-200 מטר עד להצטלבות הדרכים, שם פונים שמאלה. משם ממשיכים עוד כ-900 מטר עד ליציאה שמאלה מהדרך הראשית. פונים שמאלה [או ממשיכים ישר עוד כ-400 מטר ואז פונים שמאלה] בסימון כחול-לבן, ויורדים לכיוון הנחל כ-50 מטר. משם יש לטפס אל המערה הנמצאת מעל הסלעים הענקיים. ניתן להגיע אל המקום גם מקברו של עקביא בן מהללאל. יש להמשיך עם הדרך עפר לכיוון מטה [דרום] ולהמשיך בדרך השמאלית העוקפת את ההר ויורדת על הנחל הנ"ל.