בית הכנסת הרמח"ל

בית כנסת בעכו (Ramhal Synagogue)

8.7

בית הכנסת הרמח"ל

עכו, ישראל
( ? )
  • http://akko.org.il/
  • +972 4-995-6706
  • שעות הפתיחה של בית הכנסת הרמח"ל:
    יום ראשון: 9:00 עד 18:00
    יום שני: 9:00 עד 18:00
    יום שלישי: 9:00 עד 18:00
    יום רביעי: 9:00 עד 18:00
    יום חמישי: 9:00 עד 18:00
    יום שישי: 9:00 עד 16:00
    יום שבת: סגור

תמונות מבית הכנסת הרמח"ל

חוות דעת על בית הכנסת הרמח"ל

  • תמונה

    יוסי מירום

    14.09.2023

    בית כנסת ומרכז מבקרים רמח"ל ווייז : בית כנסת הרמחל עכו מיקום : הרובע הגנואזי (מקור השם גנואה באיטליה ) דרגת קושי : קלה מהות : בית כנסת שעודנו קיים חנייה : באתרי חנייה מחוץ לעיר העתיקה . קיימים מקומות חנייה חינם ואחרים בתשלום . לדוגמה : לא הרחק מהאכסניה אנא על הכביש הראשי יש חנייה חינם מ 19:00 ואילך . יש נוספות חניית נכים : כן הנגשה : לא חניון פיקניק : לא שולחנות פיקניק : לא רכישת מזון ומשקאות : כשר ושאינו כשר אודות : רבי משה חיים לוצאטו, הרמח”ל, משפיען בעולם היהודי בעת החדשה. נולד בעיר פדובה שבאיטליה (1707-1746) . ניתן לשייכו לזרם המשלב לימודי חול וקודש . ממשיך דרכם של הרמב"ם ודומיו. שילב שפות ומדעים גמרא ותורה . הגאון מווילנא , הרב קוק וביאליק הוקירו את דעותיו . מיקום בעכו : בית הכנסת ממוקם במבנה עות’מאני, ובתוכו פועל מרכז המבקרים על שם הרמח”ל בעכו מתקופת שלטון הצלבנים המוגדר כתור הזהב של היהודים בעכו. הרמח”ל עלה לישראל ב 1743 עם משפחתו ותלמידיו, והשתקע בעכו. טוענים שהקים את בית הכנסת. בית הכנסת הנוכחי הנו שיחזור של בית הכנסת בפאדובה, עיר הולדתו במרכז המבקרים מיצג על כתבי הרמח”ל, מוצגים אודות הקהילה היהודית בתקופה הצלבנית בהם סרטון על סיפורה של עכו היהודית ואודות הרמח"ל . באתר נחשפו ממצאים ארכיאולוגיים היסטוריים מרתקים במהלך עבודות השיקום . בבית הכנסת מוקרן סרטון על מסכת חייו של הרמח”ל, ועל קירותיו מוצגים מכתבים ויצירות בכתב ידו ובחתימתו. החוויה : מעניינת ומרתקת כאחת . התחושה שפעמי ההיסטוריה מתדפקים על חלוננו אינה מרפה במהלך הסיור כאשר מבנה בית הכנסת והאדריכלות ההיא מלווים אותנו כל העת . מומלץ בחום יוסי מירום , מנכ"ל מערך "ישראל והעולם"

  • תמונה

    ישראל מאיר כהן

    15.08.2023

    הביקור במקום מתסכל נורא, נתתי כוכב אחד כיוון שזה המינימום, אך מן הראוי היה לתת מינוס 5 כוכבים, בפני המבקרים במקום מוצגים שני סרטים המתארים את רמח"ל בשתי תחנות בחייו, אך השחקן שמגלם את הרמח"ל נראה ההפך הגמור מרב יהודי, מוצג שחקן גלוי ראש, עם שער ארוך, וזקן קצוץ, פנים המתאימות לזמר רוק אמריקאי בשנות ה 80... רמח"ל שנחשב לאחד ממנחילי תורת הקבלה ודאי לא קיצץ את זקנו שזהו דבר האסור ע"פ הקבלה, וכן לא גידל את שער ראשו שגם זה נוגד את הקבלה... ואין צורך לומר שכיסה את ראשו כמקובל אצל כל חכמי ישראל מאז ומעולם, אין דבר נורא ומתסכל יותר מלבקר במרכז מורשת, לאדם, ולראותו מוצג בהפך הגמור ממה שהוא היה, ההברה בסוף הסרט - כי אין בידנו צורת דיוקנו של רמח"ל, והדמות היא פרי דמיונו של הבמאי - היא מטופשת, לא צריך לדעת איך רמח"ל היה נראה, די לדעת כיצד היו נראים יהודים שומרי תורה ומצוות באותם ימים (ולזה יש לא מעט מקורות) כדי להבין שכך - הוא לא נראה, כמו"כ ברור שלא היה נראה באופן הנוגד את התורה שאותה הנחיל, כפי שציינתי. ממליץ למי שכבודו של רמח"ל חשוב לו לא להתקרב למקום.

  • תמונה

    ישראל ב

    07.08.2023

    בית כנסת שלא מיוחס כלל לרמחל. צוות נחמד מאוד הסיור קצר ביותר כולל שני סרטים קצרים וביקור בבית הכנסת. הדיור גבוה משום המצווה לעטר את ארץ ישראל במקומות ישראלים. מחיר 15₪ זמן חצי שעה בערך. ישנה אפשרות לרכוש כרטיס שכולל עוד מקומות וזה די שווה אנו לא רכשנו כי מתברר שבכל נסגר בחמש וחצי באוגוסט גם.

  • תמונה

    Avi Baych

    17.05.2023

    בית הכנסת הרמח"ל, רבי משה חיים לוצאטו . שוכן במבנה עות'מני מרשים,  האמונה הייתה כי את בית הכנסת הקים , שהגיע ארצה מפדובה מולדתו. בית הכנסת שהקים הרמחל היה יוצא דופן בכך שבמקום הבמה המסורתית ממנה קוראים את התורה היה בו בור שממנו נהג הרמח"ל לקרוא את התורה, בהשראת הפסוק "ממעמקים קראתיך ה'". מקום שוחזר ושונה כמעט מהיסוד, הוא בנוי משני חללים: הראשון הוא בית כנסת ששוחזר ושופץ על פי דוגמת בית כנסת מרכז המבקרים יש דרישה לתשלום

  • תמונה

    אברהם חבר

    26.10.2022

    בלב ליבה של עכו העתיקה, באזור השוק, באחת הסמטאות הציוריות של עכו, שוכן בית הכנסת ומרכז המבקרים הרמח"ל. עד לפני זמן לא רב נחשב המקום למשכנו של בית הכנסת העתיק מהמאה ה18 שבו נהג הרמח"ל להתפלל. בית הכנסת, השוכן במבנה עות'מני מרשים, היה ייחודי ויוצא דופן, האמונה הייתה כי את בית הכנסת הקים הרמח"ל, רבי משה חיים לוצאטו, שהגיע ארצה מפדובה מולדתו. בית הכנסת היה יוצא דופן בכך שבמקום הבמה המסורתית ממנה קוראים את התורה היה בו בור שממנו נהג הרמח"ל לקרוא את התורה, בהשראת הפסוק "ממעמקים קראתיך ה'". כיום המקום שוחזר ושונה כמעט מהיסוד, הוא בנוי משני חללים: הראשון הוא בית כנסת ששוחזר ושופץ על פי דוגמת בית כנסת בפדובה, עיר הולדתו של הרמח"ל ואין כל זכר לבור שעל פי האמונה שימש כבמה ממנה קרא הרמח"ל את קריאתו המפורסמת. החלל השני הוא מרכז מבקרים מרשים ביותר ושם תשמעו את סיפורו של המקום וסיפורה הלא ידוע של יהדות עכו. המסופר על סמך עובדות ולא על פי אמונה או שמועות. המרכז חושף את מורשת יהודי עכו במאות שעברו, ויש בו ממצאים ארכיאולוגים מרשימים שהתגלו במהלך העבודה על מרכז המבקרים. הממצאים חושפים את הגבול הצפוני של הרובע הגנואי וכן רחוב מקורה עם חנויות מהתקופה הצלבנית. מרכז המבקרים מתמקד בשני סיפורים: סיפור חייו המרתק של הרמח"ל וסיפורה הלא ידוע של הקהילה היהודית בעכו בתקופת הצלבנים. עוד במרכז המבקרים: מוקרן סרטון המספר את מסכת חייו של הרמח"ל ועל קירות בית הכנסת מוצגים כתבים ומכתבים של הרמח"ל.

עסקים נוספים בקרבת מקום לבית הכנסת הרמח"ל

בי"כ ומרכז מבקרים רמח"ל

בית כנסת בעכו

בי"כ הרמח"ל, רמח"ל, עכו

Carma-Akko

בית נופש בעכו

12, Old City, שביל רמח"ל 180, עכו

ערבסק

בית מלון בעכו

11, אלחריזי 270, עכו
(3.51)
מסעדה

מסעדת אחים סמעאן

מסעדה בעכו

עכו העתיקה שוק עממי 12/170, עכו

דוכן הסמבוסקים של ג'יאנה

מאפייה בעכו

באלדווין 69, עכו
(4.29)
מסעדה

Ouda restaurant

מסעדה בעכו

Unnamed Road, עכו

Paul Elias

חנות מזכרות בעכו

השוק העממי 248, עכו
(4.74)
מסעדה

חומוס סעיד

מסעדה בעכו

עכו
(3.88)
מסעדה

מסעדת עודה

מסעדה בעכו

עכו
(3.90)
מסעדה

חומוס פול שמסיה

מסעדה בעכו

302, עכו

בתי כנסת בקרבת מקום לבית הכנסת הרמח"ל

בי"כ ומרכז מבקרים רמח"ל

בית כנסת בעכו

בי"כ הרמח"ל, רמח"ל, עכו

בית הכנסת אור תורה

בית כנסת בעכו

אליעזר קפלן 13, עכו

בית הכנסת שלום וצדקה

בית כנסת בעכו

לוחמי הגטאות 33, עכו

בית כנסת חב"ד תפארת צבי

בית כנסת בעכו

דוד נוי 19, עכו

בית הכנסת האשכנזי המרכזי

בית כנסת בעכו

זאב ז'בוטינסקי 22, עכו

בית כנסת אור חיים ושמחה

בית כנסת בעכו

עכו

עבודת ישראל

בית כנסת בעכו

משה שרת 6, עכו

בית הכנסת המרכזי הספרדי

בית כנסת בעכו

משה שרת, עכו

בית הכנסת אור החיים

בית כנסת בעכו

עכו

בית כנסת מחזיקי הדת

בית כנסת בעכו

עכו

מיקומו של בית הכנסת הרמח"ל בעכו

הצג מפה