מצפור ויקר במאגר משמר השרון

נקודת צפרות בבת חפר (Lookout and Observation Stock Mishmar Hasharon and reservoirs Emek Hefer)

9.3

אין ציפורים ביוני..יש שקט מדהים...ממליץ בחום

אביטל טביב

04.04.2023

מקום יפהפה, עם מצפור שצופה לכיוון המאגר. ניתן לראות שם אלפי שקנאים בעונת הנדידה (אוקטובר-נבמבר). ישנה מרפסת תצפית נוספת כ500 מ' צפונה אם השקנאים נמצאים בקצה השני של המאגר. חשוב מאוד לשים לב! הגישה לשם אינה נוחה לכלי רכב פרטיים, צריך לנסוע 1.5 ק"מ בדרך כורכר שזה לא מעט ועלול להרוס את הצמיגים. אנחנו החנינו את הרכב בצד והלכנו ברגל 3 ק"מ בסה"כ. לצד המצפור עובר נחל אלכסנדר ויש לצידו מקום לנוח ולאכול וגם שירותים כימיים.

יצחק קאולי

03.12.2022

מאגר טבע מקסים במרכז הארץ (תחליף קרוב לאגמון החולה...). המאגר מקורה ומונגש, לילדים יש אפילו QR. לסרוק ולשחק. במאגר ציפורים רבות (כדאי להתעדכן מתי ישנה נדידה) בעיקר שקנאים. המאגר מגודר וניתן להסתכל עליו מרחוק אך גם זה, עדיין מלהיב. הילדים יוכלו ליהנות מצפייה בעופות המים ולמידה עליהם. לצד המצפור ישנו פארק טל ובו ניתן לשחק עם הילדים ולעשות פיקניק ומנוחה קצרה. הדרך למצפור הינה דרך עפר (בהמשך כביש 5711 ירעדה לדרך עפר ופנייה שמאלה (לא להיכנס לפרדס)). מומלץ

לידייז אסולין

16.11.2022

היינו בשבת והיה מפוצץ באנשים אז ויתרנו וחזרנו שוב היום. ממש לא ממליצה להגיע בשבת, לא שווה את זה. יש שתי כניסות: 1. מישוב חניאל ימינה- הכניסה הזאת מוצפת בעקבות הגשם, חבל להיכנס. אפשר להיכנס משם למצפור שוקה אבל אין טעם להגיע במיוחד, אם בא לכם מקום נחמד לפיקניק אז שווה לעצור שם. 2. לפני ישוב חניאל שמאלה, יש שלט שאומר שהמאגר הוא ישר, תיכנסו לשם בכל זאת. תמשיכו ישר עד הפנייה הראשונה ימינה, תפנו ותמשיכו ישר עד המצפור. הנסיעה לא הכי סימפטית, זה בדרך אפר ויש מלא שלוליות ובוץ, אז סעו לאט. המצפור יפה אבל אפשר לראות את השקנאים רק בהמשך, מהמצפור ממשיכים ישר עוד 4 דקות בערך (אפשר גם ללכת ברגל). אנחנו הלכנו ברגל כי פחדנו מהגשם והבוץ. מחזה מהממם וממש מומלץ, השקנאים נאספים שם בעקבות ניסיון של בריכות הדגים למנוע מהשקנאים שבאמצע הנדידה שלהם לאכול את הדגים. מאכילים אותם במצפור אבל אנחנו לא ראינו והיו שם אנשים שחיכו לזה שעות. המראה עוצר נשימה גם אם אין האכלה. בקיצור מומלץ וכיף, היינו שם משהו כמו חצי שעה, אם אתם לא צלמים או חובבי צפרות אין מה לעשות מעבר. תהנו 🙏🏻

Ofer Misk

12.11.2022

מלא אנשים, מלא שקנאים, מלא אווירה. מקום נעים להליכה בבוקר סתווי, הגעה למצפור מסודר ונקי, עם מדשאות ועגלות קפה וגלידה, חוויה לילדים. למרות שהיו המון (!) אנשים, לא הרגשנו צפיפות והיה מספיק מקום לכולם, כשהשקנאים, בתורם, כאילו הכינו לכבודנו מופע, שטו עד למרכז הבריכה, חלקם נשארו וחלקם התעופפו לסיבוב דאווין. מקסים ממש! כמובן, שאי אפשר בלי לסיים עם ברד במחיר מופקע (😍). מומלץ.להגיע בסתיו, בעונת הנדידה